Thursday, January 27, 2011

Gusta-le!

Astazi am gatit ciuperci umplute cu carne la cuptor. Fiind o ocazie mai speciala, ziua surorii dragi am hotarit sa perpar o mincare usurica, pentru fete cu talie de viespe. Delicioase, usor de preparat si foarte aspectuase, ciupercile umplute sunt aperitivul perfect pentru masa de sarbatoare.



Ingrediente necesare:

1 kg ciuperci (mari)
250 g carne tocata (de pereferat una dietica, de vita, curcan sau pui) Eu am ales pui!
1 ceapa
100 g de unt
miezul unei felii de piine
2 linguri de sos de tomat
2linguri de pesmet
1 legatura de patrunjel
piper... si sare

Se prepara astfel:

Se curata ciupercile astfel incit sa nu se strice palariile, se spala cu apa rece, iar piciorusele se toaca marunt, dar pot fi si taiate mai mascat. In jumatate din cantitatea de unt se calesc carnea tocata sau maruntita bine impreuna cu ceapa taiata rondele, si piciorusele tocate. Se adauga sare si piper si se lasa pe foc pina scade toata zeama, amestecind frecvent pentru a nu se lipi compozitia.
Se adauga sosul de tomat ( de preferinta natural sau chiar din rosii proaspat stoarse. , miezul de piine farimitat si verdeata tocata. Se amesteca totul pina se omoginizeaza. Pe o tava unsa cu ulei sau unt se pun ciupercile intregi si se umplu cu compozitia rezultata. Se presara pesmetul, se stropesc cu restul de unt topit si se dau la cuptor. Se lasa pina se rumenesc. Se servesc calde, ca fel principal de mincare sau alaturi de salate sau orez fiert.



Nota: Aceasta mincarica are 360 kcal/portie si cantitatile sunt pentru 4 portii.

P.S. Din pacate nu am avut cu ce face poze, as fi vrut sa va arat cit de frumoase si apetisante mi-au iesit aceste ciupercute. Promit ca data viitoare sa ma asigur cu o camera foto in sortul de bucatarie. :)

Sursa retetei: Revista JOY

No comments:

Post a Comment