Thursday, January 20, 2011

Cum alegem localul pentru petrecere?

Dupa ce am primit inelul stralucitor, am sarbatorit logodna cu mare fast sau in frumoasa intimitate  e timpul sa ne apucam de treaba. Timpul trece atit de repede, pregatirile sunt inflacarate de accea recomand ca imediat dupa logodna sa alegeti localul unde veti serba marele eveniment.
Fiind cetateana unui stat chefuitor, iubitor de nunti sofisticate si deosebite, alegerea unei sali corespunzatoare nu este cea mai simpla activitate. In general , localul trebuie ales cu 1,5 - 1 an inaintea nuntii. Asta in cazul in care ai o data exacta pentru care vrei sa il programezi. Pentru ca daca intirzii macar o zi, cazul meu, poti ramine si fara data si fara local.
Din experienta pot spune ca localul unde veti sarbatori trebuie sa il analizezi din toate punctele de vedere, sa urmaresti toate detaliile foarte minutios si desigur sa tii cont de anumite lucruri.





Primele detalii in alegerea unui local de nunta se discuta acasa, cu parintii ambilor miri. Primul este numarul de invitati care ii veti avea si bugetul alocat intregii sarbatori. Excludeti din start emotiile unui local pe care l-ati considerat de vis, trebuie de ales foarte rational si verificat fiece lucru marunt, care mai apoi ar putea crea incomoditati mari!

1. Mergeti sa cautati un localul perfect din timp.
Avantajul este ca alegeti data care va convine, mergind cu un an inainte puteti sa stabiliti data convenabila voua, apropiatilor si sezonul dorit fara a avea mari batai de cap. Trebuie de tinut cont ca salile mari, frumoase si rezonabile sunt luate si asaltate din timp de catre alti miri. La noi pot spune ca este valabil pentru 90% din localuri. Pentru asta trebuie sa va grabiti in alegerea salii de petrecere.



2. Nu va opriti doar la o sala. Mergeti sa vedeti mai multe.

Chiar daca ai deja in imagine sala perfecta, recomand sa vizitati mai multe sali. Orice comparatie este binevenita. Facind un tur la mai multe restaurante veti fi mai siguri care merita sa fie ales, pretul, calitatea deservirii, bucataria si ograda au un mare rol, dar sunt si foarte diferite de la un local la altul.



3. Dimensiunea localului si numarul de invitati.

Sunt foarte multe cazuri, cnd localul ti se potriveste suta la suta, insa sala e prea mica, sau sala este perfecta pentru numarul de invitati insa nu iti convin mai multe lucruri. Un sfat, nu inghesuiti 240 de invitati intr-un local unde capacitatea maxima este 160. Va fi foarte greu de dansat, de mincat si respirat. Si inca ceva daca aveti 89 de invitati, nu alegeti o sala cu capacitate de 200, se vor simti in pustiu, chiar daca va fi mult spatiu pentru dans, sala va parea goala.
Sala trebuie sa aiba ringul de dans vizibil pentru toata lumea, sa fie destul de spatios si comod pentru fiecare. Nu recomand localurile unde sunt foarte multe coloane imprastiate prin sala si nici cele care au camere separate prin pereti sau praguri. Este greu sa precizezi daca toata lumea de pe lista ta de invitati va asista la nunta, de accea e bine sa lasi o abatere de 10-20%, nici un restaurant nu va cere din start numarul concret de invitati.



4. Semnati un contract.
Neaparat semnati un contract sau un antecontract cu restaurantul. Desigur va trebui sa lasati un avans, si el va fi siguranta ca data pe care ati ales-o este rezervata de voi. In contract trebuie sa fie stipulate toate detaliile, data nuntii, numarul aproximativ de invitati si serviciile ce le ofera in ziua nuntii.


5. Decoratiunile.

Este foarte important sa vedeti ce decoratiuni anume sunt necesare. Flori, baloane, artificii : in prmul rind intrebati daca e voie sa le aduceti. Sunt cazuri cind restaurantul nu permite un anumit tip de decoratiune din diverse motive. Sunt localuri care dispun de aranjamente florale artificiale, foarte frumoase sau cind au un contract cu o agentie de organizare si amenajare. In asa mod, puteti fi scutiti de o alta grija.
In cazul in care trebuie sa te ocupi personal, fii foarte atenta la salon, ograda si camera de fourchette.
Dimensiunile e bine sa le calculezi pentru ca totul sa iasa perfect.




6. Chelnerii.
Aici eu sunt foarte aspra. Platesc cit mi se cere dar vreau si o deservire pe cinste. Tinuta chelnerilor este de altfel foarte importanta. Ea va arata imaginea restaurantului, dar si a mirilor. Trebuie sa fie impecabila!
Amabilitatea lor, iscusinta si atentia inseamna foarte mult si conteaza si pentru buna dispozitie a invitatilor. Insistati sa corespunda cerintelor dumnevoastra daca vreti cu adevarat o nunta perfecta.



7. Meniul
La alegerea meniului ai nevoie in primul rind de rabdare. In general restaurantele impun un standart de meniu, in special un pret standard. Daca nu poti gusta din bucatele lor, macar intereseaza-te de gramajul si marimea portiei.

 In majoritatea localurilor bautura, fructele si dulciurile sunt aduse de catre miri. Bautura tare fiind calculata cam asa:
pentru vodka 1 st - 4 pers.
pentru coniac 1 st - 2 pers.
pentru sampanie 1 st - 2 pers
Martini, bere, vin sau cafea se calculeaza undeva 2 pahare per om.

Pentru bautura nealcoolica:
Apa plata/Carbogazoasa 1 st per persoana
Sucuri naturale pentru 100 de persoane aproximativ 20 de litri.



Important ca la alegerea felurilor de mincare sa tineti cont de invitatii care ii veti avea, de cit de variata vreti sa fie masa si de sfaturile bucatarului - sef.

8. Detalii, detalii, detalii.
Atrage atentia la acustica, doar nu vrei ca oaspetii tai sa asurzeasca. Am stat la o nunta exact linga boxe, sincer imi venea sa fug de acolo, nu te poti concentra la nimic altceva daca iti cinta chiar in timpane.
Podeaua, trebuie sa nu fie foarte lunecoasa iar sala trebuie sa fie luminata perfect. Pentru poze si efecte lumina este primordiala. Curatenia - cheia succesului. Atit vesela, servetelele cit si husele pentru scaune trebuie sa straluceasca.


Alte sfaturi va voi da in urmatoarele articole, fiti siguri pe alegerea facuta si fiti ferciti!


No comments:

Post a Comment