Tuesday, December 21, 2010

Despre SOACRE

   Despre cele ce au dat viata barbatilor nostri,despre cele ce la inceput par niste dulceturi si care mai apoi le numim “ SOACRE”
Soacra - poama acra, zgripturoaice,femei fara suflet..si inca cum nu au fost numite mamele lor,femei ce au purtat de grija celor ce azi le spunem cu mindrie barbatul meu.
De mica am visat sa am o soacra inspirata din filmele americane, cu ea sa fac shopping si tot ei sa ma destainui , sa imi fie ca o mama si cea mai buna prietena.Am spus clar si raspicat inca de pe atunci” eu voi avea o soacra model,una de nota zece ,dulce cum se mai spune”
…Si toate astea pina la prima experienta…cu “mama lui” . Atunci ti se pare ca trebuie sa fii perfecta,sa te comporti de parca ai fi de portelan,sa nu comiti greseli si desigur,sa dai impresia de alegerea cea mai potrivita a fiului ei...

Urmatoarele intilniri cu alte “mame a lui” ti se par neinsemnate, esti plina de experienta si tot ce mai conteaza e ca tu esti a lui.Totul pina la marea intilnire…la cea mai importanta testare..intilnirea cu adevarata viitoare soacra. Nu se numara fluturii din stomac si nici bataile din inima…in schimb poti foarte bine numara ,observa si cerceta totul Bucataria, gusturile,glumele si gesturile ei,ale “mamei lui..”
Si totusi mamele de baieti sunt altfel,or fi avind ele introdus un microscop ultraperformant,cu ajutorul caruia  observa totul pina la mici detalii,cum vorbesti,cum maninci ,ce priviri faci …si ai impresia ca tot iti iese de-andoaselea..si ca nimic nu-i place. Dar daca ar sti ele ce avem noi in gind,in suflet si cel mai important  ce ne face sa fim atit de neincrezute in fata  lor.Dar ele chiar nu vad ca datorita tie baiatul lor a devenit barbat,ca datorita tie el s-a reeducate si tot datorita tie e altfel….chiar nu apreciaza acest EU…
Cred ca  relatia nora-soacra este ceva firesc,ceva ce nu ar trebui poate sa fie neaparat plin de dragoste si duioshie,dragosenii si dulceturi,insa neaparat trebuie sa fie plin de respect si grija.
In toate cazurile poti fi indulgenta poti ajunge la compromis si poti ceda.In toate cazurile poti asculta ,poti zimbi si complimenta femeia ce ti-a crescut ,educat si ingrijit barbatul. In orice caz poti face daruri mari sau mici, poti lauda o minkare preparata de ea.In nici un caz,nu poti face comentarii asupra educatiei baiatului ei,rudelor apropiate sufletului lor, multitudinii de plante decorative din casa si nicidecum nu introduce regulile tale in casa ei.Intotdeauna trebuie sa te gindesti ca tu ai aparut la urma,ca familia lor a fost deja construita dupa anumite principii si valori.
Poate mereu ti-ai dorit o “mama a lui” careia sa-I poti darui esarfe CHANEL, parfumuri Dior si parne decorative de la BamBoo,sa poata aprecia gestul si gustul tau rafinat atit in moda cit si in arta culinara,sa pregatesti la cina Gambas al Ajillo (Shrimp with Garlic) si sa o surprinzi.De cite ori ai visat shopping si seri de simbata seara la o cafea cu mama lui,de cite ori ti-ai imaginat rasfoirea revistelor de moda impreuna ,in gradina…Ai vrut mereu o “mama a lui” care sa cultive in copii tai dragostea de carti si frumos, sa te insoteasca in vacante pentru a te ajuta cu copii…si totusi..intotdeauna soacra prietenei tale iti pare mai tinara,mai stilata si mult mai rafinata.Intotdeauna iti pare ca doar “mama lui’ face ceva gresit  si este neadecvata,ca nu stie  nimic si ca vremea ei a trecut. Dar oare nu din ele au iesit? Nu ele au fost cele care s-au daruit ani la rindul…pentru ca sa il creasca asa frumos si educat si manierat asa cum astazi il  ai tu?
Oare nu ele sunt cele care au suflet de mama, suflet ce ii va vrea mereu binele,lui…si tie…
Intr-un final toate vom fi mame..si toate” mama ei sau a lui”

P.S. In acest articol nu am avut intentia sa jignesc sub nici o forma  mamele  sau nurorile.


  **********************************
Vine ginerele acasa, isi scoate camasa, se intoarce cu spinarea la soacra-sa si spune: 
- Scuipa! 
- Ce ai, ti-e rau, cum pot sa scuip eu ginerele?! 
- Am zis sa scuipi, scuipa! 
- Dar de ce? 
- Doctorul a spus ca reumatismul se trateaza cu unguent pe baza de venin de vipera!
***********************
Soacra-mea e ca ziarul.
- De ce, stie atit de multe noutati?
- Nu. Apare zilnic!
*****************
O femeie cauta o carte in biblioteca. Sotul o intreaba:
- Ce cauti draga?
- Stii unde-i cartea aia "Cum sa traim pana la 140 de ani"?
- Da, tocmai am aruncat-o...
- De ce?
- Incepuse maica-ta s-o citeasca!
******************************
- La usa suna un tigan si intreaba:
-    Nu aveti cumva vreo vechitura de care v-ati putea lipsi?
-    Stai putin s-o chem pe soacra-mea

1 comment:

  1. Un mare mulțumire de la Maria Fieraru către DR DAWN pentru că m-ai ajutat să-mi reconstruiesc casa spartă. Incoerența a fost la ordinea zilei în casa și în căsătoria mea. Soțul meu a avut o problemă al naibii și îmi sfâșie carnea de când am început să avem prea multe dezacorduri. În unele zile tocmai a plecat și nu s-a întors decât în ​​ultimele săptămâni. Am fost devastat și am încercat tot ce am putut pentru a remedia problemele, dar nu am reușit. A trebuit să caut ajutor și am fost îndrumat de un prieten să contactez DR DAWN, ceea ce am făcut. Nu am știut niciodată că va fi posibil pentru că problemele persistaseră timp de doi ani întregi. DR DAWN m-a liniştit şi mi-a spus să am încredere în el şi să cred că dorinţele mele se vor împlini. Mi-a reparat căsnicia cu relația sa puternică de reuniune de dragoste și casa mea este din nou grozavă și soțul meu este cu mine pentru a nu pleca niciodată. Contactează-l și tu și crezi că te poate ajuta pentru că nu are înregistrări proaste. Doar WhatsApp-i +2349046229159
    sau e-mail-i prin: dawnacuna314@gmail.com

    ReplyDelete